Obsah
1. Klient a výzva
2. Řešení
3. Výsledky
4. Vývoj konverzí v čase
5. Další kroky
1. Klient a výzva
V květnu tohoto roku mě klient Mobilní Ploty Praha oslovil s požadavkem, jestli bych se jim nepodívala na kampaně v Google Ads. Něco už si prý sami před tím jako kampaň ve vyhledávání nastavili, ale nebyli si úplně jisti správností nastavení.
Úplně první, co mě zajímalo, byl samotný vzhled a funkčnost webových stránek. Jak už je z názvu patrné, klient se věnuje pronájmu, prodeji a výrobě mobilního oplocení. Má vlastní webové stránky mobilniplotypraha.cz. Prošla jsem si zběžně jednotlivé podstránky, zkusila si proklikat a zjistit funkčnost různých odkazů a hlavně odesílání poptávkového formuláře.

Všechno bylo v pořádku. Rozpočet byl zadán. Cílem bylo společně zvýšit počet relevantních poptávek prostřednictvím Google Ads kampaní a zajistit měřitelnost výsledků. Pro mě tak byly splněny základní podmínky pro začátek spolupráce.
Doplním, že klientovou cílovou skupinou jsou stavební firmy, organizátoři kulturních a sportovních akcí, ale i obce a městské části. Do začátku spolupráce nebylo vidět, odkud přicházejí poptávky a kampaně běžely bez optimalizace na konkrétní webové akce. Měřil se pouze proklik na podstránku s Kontakty.
2. Řešení
S klientem jsme si na úvod spolupráce přesně řekli, jaké kroky budou následovat. Dohodnuli jsme se, že vedle jím vytvořené Performance Max kampaně, doplníme standardní vyhledávací kampaň. Cílem bylo zpřesnit cílení a přidat nová klíčová slova.
Nejdříve jsme z analýzy klíčových slov přesně vybrali ta klíčová slova, na která jsme chtěli být dohledatelní. Paralelně vedle toho jsme vyloučili slova, u kterých bylo žádoucí, aby klient nebyl naopak dohledatelný.
V následujícím kroku jsme si přesně sepsali textové inzeráty a od 10. června 2025 jsme finálně spustili vyhledávací kampaň zaměřenou na uživatele vyhledávající služby v oblasti mobilního oplocení. Během července jsme přidali ještě brandovou kampaň, která cílila na název značky – Mobilní ploty Praha.
Nastavení měření cílů (konverzí) probíhalo paralelně vedle vytváření vyhledávací kampaně a zahrnovalo:
| – původní konverzi – „Kontaktujte nás“ (nastavená klientem dříve, proklik na podstránku s kontaktními údaji) |
| – kliknutí na telefonní číslo na webu |
| – kliknutí na e-mail na webu |
| – načtení stránky „Kontakt“ |
| – odeslání formuláře (hlavní cíl) |
Pro měření jsme využili nasazení Google Tag Manageru a konverzní akce v Google Ads.
3. Výsledky
Po nasazení měření a spuštění kampaně jsme během 7 týdnů (10. 6. – 31. 7. 2025) zaznamenali nárůst průměrné doby na stránce o 115 % a míra zapojení uživatele se zvednula ze 31,64 % na 53,19 %.
Nejdůležitější metrikou pro vyhodnocení úspěšnosti kampaně pro nás bylo o kolik se zvýšil počet odeslaných poptávek prostřednictvím webového formuláře.
Dle interních dat klienta se celkově zvednul počet poptávek přes webové stránky v období 10. 6. – 27. 7. 2025 o 25 %.
Klient díky této kampani získal jednak relevantní kontakty a také přesná data o tom, jakým způsobem návštěvníci webu klienta kontaktují – telefon/formulář nebo email.
Dalším důležitým ukazatelem úspěšnosti kampaně je metrika podílu zobrazení ve vyhledávací síti. Zatímco před spuštěním kampaně byl celkový podíl zobrazení pouze 11,37 %, po spuštění nových kampaní se odhadovaný podíl zobrazení zvýšil na 24,64 %.
To představuje více než dvojnásobné navýšení viditelnosti reklam na relevantní dotazy ve vyhledávači na Googlu. Zvýšení bylo dosaženo kombinací:
– nové struktury kampaní (včetně brandové)
– důrazu na kvalitní klíčová slova
– celkově lepší konkurenceschopností v aukci.
4. Vývoj konverzí v čase
Po spuštění kampaně od 10. června 2025 došlo k viditelnému nárůstu konverzních akcí. V prvních týdnech kampaně probíhalo „testování klíčových slov a sestav co do hodnoty CTR. Od konce června se výkon zlepšil a kampaně začaly přinášet pravidelné konverze.
5. Další kroky
Vzhledem ke stále relativně nízkému podílu ve vyhledávací síti je do budoucna v plánu navyšovat podíl zobrazení ve vyhledávací síti při stejné nebo podobné ceně za proklik. V současné chvíli je obtížné vyhodnocovat kampaně na základě ceny za odeslaný formulář nebo ostatních nově nastavených cílů, neboť Google Ads kampaň před započetím naší spolupráce neměla tyto cíle nastaveny.
Ve chvíli, kdy budou mít kampaně větší počty splněných cílů v čase, budeme optimalizovat kampaně na základě metriky CPA a přidávat na rozpočtu tam, kde to vychází pro klienta nejlevněji.
